Własne CV krok po kroku
CV to podsumowanie dotychczasowej edukacji oraz ścieżki zawodowej, która ma podpowiedzieć potencjalnemu pracodawcy czy jest się odpowiednim kandydatem na dane stanowisko.
W CV powinny znaleźć się wszystkie aktualne informacje o sobie, a mianowicie: imię i nazwisko, wiek, adres, numer telefonu oraz adres e-mail. Możne też dopisać dodatkowe informacje takie jak: stan cywilny, obywatelstwo oraz narodowość. Ponadto można też wkleić swoje zdjęcie, ponieważ ono może zwiększyć zainteresowanie przyszłego pracodawcy.
Kolejnym ważnym krokiem jest zamieszczenie w CV informacji dotyczących wykształcenia. Te informacje muszą być przygotowane w określonym porządku, na początku ostatnia szkoła, natomiast na końcu-pierwsza. Przy wykształceniu trzeba wpisać informacje dotyczące daty rozpoczęcia oraz zakończenia studiów i szkół, nazwę uczelni, wydziału, nazwę kierunku oraz nazwę uzyskane tytułu, na przykład technik, magister lub inżynier.
W dalszej kolejności trzeba umieścić wszystkie informacje dotyczące doświadczenia zawodowego. Należy wpisać datę rozpoczęcia i zakończenia danej pracy, nazwę firmy, a także nazwę stanowiska wraz z krótkim opisem najważniejszych obowiązków.
W CV można też podać krótką informację dotyczącą przebytych szkoleń, znajomości programów komputerowych, posiadania prawa jazdy, a także jakiś szczególnych zainteresowań. Na końcu CV trzeba zamieścić adnotację o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych.
Zawsze trzeba starać się, aby CV zmieściło się na jednej stronie A4. Powinno być one napisane standardową czcionką i na białym papierze. Należy pisać językiem zrozumiałym oraz unikać błędów stylistycznych i ortograficznych.
W CV umieścić należy zgodę na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji.