nie pobieramy opłat za korzystanie z serwisu!
1. Nadaj bezpłatnie ofertę pracy

zobacz regulamin serwisu

2. Zaczekaj na akceptację moderatora

pracujemy: pn - pt 8.00 - 18.00

Referent
LiderPracy.pl > Artykuły:

Obowiązki referenta



Stanowisko referenta tworzone jest w firmach prywatnych, instytucjach samorządowych i placówkach budżetowych, w których to występuję spory przepływ dokumentacji, poczty czy aktów prawnych. Obecnie rozróżnia się referentów biurowych - pełniących funkcję sekretarzy i asystentów - oraz kancelaryjnych, którzy to odpowiedzialni są za przygotowywanie i weryfikowanie dokumentów potrzebnych w sprawach adwokackich i sądowych.

Referentem nazywane są też często najniższe stanowiska w danym przedsiębiorstwie, w którego ramach przygotowuje się daną osobę do pracy na wyższym szczeblu i wprowadza w tajniki działalności.




Do obowiązków referenta biurowego mogą należeć:

- odbieranie, adresowanie i wysyłanie poczty

- porządkowanie i katalogowanie poczty przychodzącej

- przygotowywanie dokumentów dla pozostałych pracowników poprzez kserowanie, kopiowanie i porządkowanie

- przyjmowanie i wysyłanie faksów

- przygotowywanie i rozsyłanie ofert dla ewentualnych kontrahentów

- prowadzenie wstępnej księgowości

- wystawianie i księgowanie faktur

- dopilnowywanie terminów płatności faktur i wypłat

- wyszukiwanie informacji

- podbijanie dokumentów pieczątkami

- zapisywanie umówionych przez zwierzchników spotkań, zebrań i szkoleń

- odbieranie telefonów interesantów i przekierowywanie ich do odpowiedniego działu

- wyszukiwanie kontaktów telefonicznych, adresowych i internetowych

- obsługa charakterystycznych dla danej branży programów komputerowych

- przygotowywanie wzorów umów, dokumentów

- pomoc asystencka, w tym parzenie kawy, realizowanie zakupów, wykonywanie innych obowiązków zleconych przez zwierzchnika.


Obowiązki referenta kancelaryjnego określane są przez akty prawne i należą do nich:

- rejestracja spraw w odpowiednich ku temu organach

- uzupełnianie akt sprawy i przygotowanie ich do obróbki adwokackiej

- dopilnowywanie terminów przekazywania dokumentów, zawiadomień i ewentualnych rozpraw

- tworzenie projektów zawiadomień, pism i listów oficjalnych.