nie pobieramy opłat za korzystanie z serwisu!
1. Nadaj bezpłatnie ofertę pracy

zobacz regulamin serwisu

2. Zaczekaj na akceptację moderatora

pracujemy: pn - pt 8.00 - 18.00

Sprzedawca
LiderPracy.pl > Artykuły:

Zakres obowiązków sprzedawcy w sklepie



Wydawać by się mogło, że zawód sprzedawcy w sklepie polega przede wszystkim na wydawaniu klientom towaru, który Ci zechcą nabyć. Chociaż bez wątpienia jest to także jeden z obowiązków sprzedawcy nie można jednak zapominać o tym, że zawód ten wiąże się z potrzebą ciągłego kontaktu z klientem.
Niezbędne w tym fachu jest zatem nie tylko posiadanie odpowiedniego wykształcenia i wiedzy z zakresu technik sprzedaży, ale przede wszystkim odpowiednie predyspozycje i cechy osobowościowe.
W głównej mierze sprzedawca musi być osobą komunikatywną i posiadającą wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne. Od tych zdolności zależy bowiem w dużym stopniu późniejszy wynik sprzedaży.

Osoba podejmująca się pracy w tym zawodzie powinna się również cechować dużą dokładnością, uczciwością i wysoką kulturą osobistą. Niezbędna często okazuje się również duża odporność na stres, ponieważ sprzedawca w trakcie swojej pracy będzie miał do czynienia z różnymi, także trudnymi klientami.

Obowiązki sprzedawcy

Osoba posiadająca większość z powyżej wymienionych wymagań może z powodzeniem podjąć się wykonywania tego zawodu. W trakcie pracy będzie musiała realizować następujące obowiązki:

- Zapewnienie sprawnej, bezpośredniej obsługi klientów z zachowaniem zasad uprzejmości i uczciwości
- Staranna obsługa kasy fiskalnej
- Sporządzanie zamówień w przypadku niedoborów w ilości towarów
- Dbanie o zachowywanie należytego porządku w miejscu pracy
- Przygotowywanie dokumentacji dla klientów zgłaszających reklamacje
- Sporządzanie dokumentów dotyczących gwarancji i instruowanie klientów na temat zasad obowiązującej gwarancji
- Sprzedaż towarów i przyjmowanie zapłat na zakupiony przez klienta produkt
- Wydawania klientom paragonów, faktur czy rachunków
- Odbieranie dostarczanego do sklepu towaru i kwitowanie jego odbioru
- Dbanie o należytą ekspozycję towarów wewnątrz sklepu i zewnętrznych witrynach
- Pakowanie produktów zakupionych przez klientów
- Wykonywanie raportów ze sprzedaży
- Prezentacja na prośbę klienta określonych towarów oraz przekazywanie na ich temat wszelkich, niezbędnych informacji
- Udzielanie klientom rad dotyczących zgłaszanych przez nich wątpliwości