Jak szukać pracy
LiderPracy.pl >
Artykuły dla bezrobotnych:
- zgłosiła się do powiatowego urzędu pracy,
- poszukiwała pracy przez krewnych, znajomych lub bezpośrednio w zakładach pracy, poprzez ogłoszenia w prasie, poprzez prywatne biuro pośrednictwa pracy,
- uczestniczyła w testach, rozmowach kwalifikacyjnych,
- starała się zorganizować własną firmę lub warsztat pracy.
Podana wyżej definicja wydaje się lapidarna, każdy z nas od tego zaczynał, jest to jednak krok, który absolutnie należy poczynić. Jeśli jednak zależy nam na odpowiedniej pracy i stabilizacji powinniśmy wziąć sprawy w swoje ręce i znając swoją wartość samodzielnie poszukiwać stanowiska odpowiadającego naszym umiejętnościom i kwalifikacjom. Od czego zacząć…
1. śledzenie i odpowiadanie na ogłoszenia zamieszczane w mediach, pismach branżowych czy specjalistycznych; W większości dzienników ogólnokrajowych (np. „Gazeta Wyborcza” dodatek ,,Praca”) i regionalnych („Dziennik Wschodni”, „Dziennik Zachodni”, „Kurier Lubelski”) zamieszczane są ogłoszenia dotyczące wolnych miejsc pracy. Wiele z nich zawiera dokładne informacje na temat wymaganych kwalifikacji zawodowych i umiejętności.
- 2. Składanie aplikacji w firmach i instytucjach: listownie lub osobiście.
Jest to świetny sposób na zareklamowanie siebie i swoich możliwości zanim firma złoży nowe oferty pracy. Po zostawieniu swojej oferty nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi.Warto przypomnieć o sobie telefonicznie czy osobiście; pracodawca będzie wiedział, że bardzo nam zależy na pracy a przez to uzyska oddanego i solidnego pracownika;
-3. Poszukiwanie pracy za pośrednictwem Internetu.
W obecnych czasach strony internetowe udostępniają ogłoszenia pracodawców poszukujący ch pracowników z całego kraju oraz porady skierowane bezpośrednio do poszukujących pracy. Istnieją także możliwości zamieszczenia swojego cv na portalach poświęconych pracy.Jest to o tyle wygodne, że podczas poszukiwania pracy możemy dokładnie wybrać interesującą nas branżę, stanowisko i charakter pracy oraz preferowane miejsce pracy (miejscowość, województwo;
-4. Własne oferty pracy.
Własna oferta pracy jest zwyczajnie wizytówką, powinna zawierać informacje: kto poszukuje pracy, jakiej pracy poszukuje, jak się z nim skontaktować. To w jaki sposób osoba szukająca pracy opisuje siebie i swoje kwalifikacje, świadczy o tym jak się ocenia.Oferta zamieszczona w prasie wymaga bardzo skrótowej formy: np. Handlowiec, doświadczenie, prawo jazdy, komputer, angielski, tel. .
Jak aktywnie szukać pracy
Poszukiwanie pracy i w jego efekcie uzyskanie odpowiadającego naszym oczekiwaniom stanowiska zależy głównie od naszych predyspozycji, umiejętności, doświadczenia, ale również zaangażowania. Bierne przeglądanie ofert pracy lub przedstawianie życiorysów potencjonalnym pracodawcom jest pierwszym krokiem jaki powinniśmy uczynić. Jest to działanie elementarne lecz niewystarczające. Ciągłe oczekiwanie na telefon czy zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną skutecznie zniechęca i z upływem czasu obniża naszą samoocenę, poczucie własnej wartości…
- zgłosiła się do powiatowego urzędu pracy,
- poszukiwała pracy przez krewnych, znajomych lub bezpośrednio w zakładach pracy, poprzez ogłoszenia w prasie, poprzez prywatne biuro pośrednictwa pracy,
- uczestniczyła w testach, rozmowach kwalifikacyjnych,
- starała się zorganizować własną firmę lub warsztat pracy.
Podana wyżej definicja wydaje się lapidarna, każdy z nas od tego zaczynał, jest to jednak krok, który absolutnie należy poczynić. Jeśli jednak zależy nam na odpowiedniej pracy i stabilizacji powinniśmy wziąć sprawy w swoje ręce i znając swoją wartość samodzielnie poszukiwać stanowiska odpowiadającego naszym umiejętnościom i kwalifikacjom. Od czego zacząć…
1. śledzenie i odpowiadanie na ogłoszenia zamieszczane w mediach, pismach branżowych czy specjalistycznych; W większości dzienników ogólnokrajowych (np. „Gazeta Wyborcza” dodatek ,,Praca”) i regionalnych („Dziennik Wschodni”, „Dziennik Zachodni”, „Kurier Lubelski”) zamieszczane są ogłoszenia dotyczące wolnych miejsc pracy. Wiele z nich zawiera dokładne informacje na temat wymaganych kwalifikacji zawodowych i umiejętności.
- 2. Składanie aplikacji w firmach i instytucjach: listownie lub osobiście.
Jest to świetny sposób na zareklamowanie siebie i swoich możliwości zanim firma złoży nowe oferty pracy. Po zostawieniu swojej oferty nie zniechęcaj się brakiem odpowiedzi.Warto przypomnieć o sobie telefonicznie czy osobiście; pracodawca będzie wiedział, że bardzo nam zależy na pracy a przez to uzyska oddanego i solidnego pracownika;
-3. Poszukiwanie pracy za pośrednictwem Internetu.
W obecnych czasach strony internetowe udostępniają ogłoszenia pracodawców poszukujący ch pracowników z całego kraju oraz porady skierowane bezpośrednio do poszukujących pracy. Istnieją także możliwości zamieszczenia swojego cv na portalach poświęconych pracy.Jest to o tyle wygodne, że podczas poszukiwania pracy możemy dokładnie wybrać interesującą nas branżę, stanowisko i charakter pracy oraz preferowane miejsce pracy (miejscowość, województwo;
-4. Własne oferty pracy.
Własna oferta pracy jest zwyczajnie wizytówką, powinna zawierać informacje: kto poszukuje pracy, jakiej pracy poszukuje, jak się z nim skontaktować. To w jaki sposób osoba szukająca pracy opisuje siebie i swoje kwalifikacje, świadczy o tym jak się ocenia.Oferta zamieszczona w prasie wymaga bardzo skrótowej formy: np. Handlowiec, doświadczenie, prawo jazdy, komputer, angielski, tel. .