nie pobieramy opłat za korzystanie z serwisu!
1. Nadaj bezpłatnie ofertę pracy

zobacz regulamin serwisu

2. Zaczekaj na akceptację moderatora

pracujemy: pn - pt 8.00 - 18.00

Kosmetyczka
LiderPracy.pl > Artykuły:

Obowiązki kosmetyczki



Wraz ze wzrostem społecznych wymogów co do wyglądu, coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z usług wykwalifikowanych pracowników, mających za zadanie poprawę ich prezencji oraz doradztwa w kwestii dbania o aparycję.

W związku z tym coraz większą popularnością cieszy się zawód kosmetyczki, która dba nie tylko o jak najlepszy wygląd, ale też w pewnych aspektach stan zdrowia fizycznego i psychiczneego klientów.





Do głównych obowiązków osoby zatrudnionej na takim stanowisku należą:


- wykonywanie określonych zabiegów pielęgnacyjnych, w tym głównie dłoni, stóp oraz paznokci,

- depilacja oraz regulacja brwi, jak również farbowanie brwi i rzęs,

- usuwanie zbędnego owłosienia z wybranych części ciała,

- sporządzanie oraz stosowanie środków niezbędnych do przeprowadzenia zabiegu,

- dobór oraz stosowanie preparatów kosmetycznych, narzędzi, lamp a także aparatów zgodnie z ich przeznaczeniem oraz rodzajem skóry,

- higieniczne oraz lecznicze oczyszczanie cery, nakładanie oraz zmywanie określonych preparatów takich jak maski czy kremy,

- pielęgnowanie skóry z uwzględnieniem masażu,

- wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększającej, w tym makijażu oraz charakteryzacji,

- wykonywanie pewnych zabiegów z zakresu małej chirurgii za pomocą elektrolizy, galwanokaustyki, krioterapii oraz diatermii,

- wykonywanie zabiegów z zakresu światłolecznictwa, ziołolecznictwa, elektrolecznictwa oraz hydroterapii,

- przeprowadzanie dokładnego wywiadu dotyczącego pojawiających się problemów skórnych przy pierwszym przyjęciu klienta,

- w przypadku wystąpienia niepokojących objawów kierowanie klienta do lekarza internisty, dermatologa bądź endokrynologa,

- udzielanie porad dotyczących pielęgnacji oraz wykonywania prostych zabiegów kosmetycznych,

- dezynfekcja skóry, wyjaławianie narzędzi oraz organizowanie swojego stanowiska pracy zgodnie z wymogami oraz przepisami bhp i ppoż.